Mijn leven met Tikker

16-07-2018

Meer dan veertien jaar deelde Jan Siebelink zijn leven met Tikker, een elegante hazewind. Van dit leven heeft hij verslag gedaan. 

Hij weet waar hij over schrijft en hij doet dat liefdevol, met humor en een groot inlevingsvermogen.  

Ik heb enorm genoten van dit boek.

Het boek heeft mij ook echt ontroerd. Het gaat over iets gewoon en alledaags: de liefde van een baasje voor zijn hond en de liefde van een hond voor zijn baasje. Dit boek gaat dan ook over de schoonheid van het alledaagse, er is schoonheid in een eenvoudig leven. De schrijver observeert heel goed. Enkele thema's die erin komen zijn ouder - kind relaties, religie, al of niet geloven dat God bestaat en de liefde voor de natuur.

Het boek werd uitgegeven in september 1999.

Zinnen die ik mooi vond:

'Die herinnering maakte mij een moment verdrietig en als ons hart verdrietig is, verandert alle water van de wereld in tranen.

- pagina 79

'Alles is goed zoals het uit de handen van de Schepper komt, alles degenereert in handen van de mens.' - 'noten' achteraan

2018 Website gemaakt door Linda Marie Vermeulen. Alle rechten voorbehouden
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin